Dag van de website: Bouwen aan een klantgerichte online ervaring

Event Marketing
Gepubliceerd op 02 december 2024

De website is hét online kloppende hart van jouw organisatie en een belangrijk kanaal voor veel bezoekers. Maar is de klantervaring naar én op jouw website optimaal? Voelt niemand zich buitengesloten? Wil je jouw website klantgerichter maken? Je bent van harte welkom op de ‘Dag van de website’. Tijdens deze dag kun je deelnemen aan meerdere praktische workshops die allemaal draaien om het nóg klantgerichter maken van jouw bibliotheekwebsite(s).

Datum:
11 februari 2025
Tijd:
09:30 – 15:45
Locatie:
De Loods, Rijswijk
Kosten:
Kosteloos voor bibliotheekorganisaties in NH en ZH vanwege subsidies, overige organisaties betalen € 58,00.
Aantal deelnemers:
Max. 60 personen
Deadline:
Inschrijven vóór 1 februari

Voor wie?

Marketing- en communicatiespecialisten van de Bibliotheek.

Programma

We hebben een mooi programma met voor ieder wat wils. We starten de dag met een plenaire inspiratiesessie en vervolgens heb je de keuze uit twee rondes aan workshops van ieder twee uur. Zo hebben we voldoende de tijd om echt met elkaar aan de slag te gaan. Bekijk hieronder het overzicht van de workshoprondes.

Uiteraard is er tijdens deze dag ook voldoende tijd om te sparren en kletsen met collega’s en sluiten we de dag af met een gezellige netwerkborrel.

  • Customer Experience Game (Babs Asselbergs). In deze interactieve workshop spelen we een bordspel in teams, waar je aan de slag gaat met allerlei (voor de bibliotheek op maat gemaakte) vraagstukken rondom klantbeleving op jouw website. Ontdek waar je al goed op weg bent en wat je volgende stap op het gebied van Customer Experience (CX) kan zijn. Je gaat naar huis met nieuwe inzichten, ideeën én minimaal een concrete actie waar je gelijk mee aan de slag kunt.
  • Inclusief communiceren op jouw website (Madhu Mathoera van De Inclusieve Organisatie). Wil jij aan de slag met een website die voor iedereen uitnodigend is? En wil je weten hoe je verschillende inzichten en perspectieven kan meenemen om de communicatie op jouw website inclusiever te maken? Kom dan naar deze workshop en ontdek hoe je een zo divers mogelijk publiek aanspreekt. Theorie en praktijk wisselen elkaar af en je leert ook van elkaars webpagina’s en ideeën. Na afloop van deze training heb je een concreet lijstje met handvatten om inclusiever te communiceren op jouw website.

  • SEO anno 2025 (Jaap Schepers van Afdeling Online). Tijdens deze workshop leer je hoe jouw website/pagina’s nog beter gevonden worden. Naast de basiselementen van organische zoekmachine optimalisatie (SEO), ontdek je SEO-optimalisaties ‘waar niemand aan denkt’. Vervolgens gaan we aan de slag met SEO trends en de invloed van AI. Jaap heeft twee  opdrachten om hier direct mee te oefenen. Hoe kun je als bibliotheek bijvoorbeeld inspelen op vraag/antwoord gestuurde content? Deze workshop is zowel interessant voor deelnemers die de basis van SEO willen leren, maar ook als je al iets verder bent.Jaap heeft ervaring in de bibliotheken sector en houdt bijvoorbeeld rekening met de mogelijkheden van het veelgebruikte CMS WaaS.
  • Online nudging voor het verbeteren van je website (Arjen Hanssen). Hoe stuur je onbewust de aandacht van je bezoekers, hoe vergroot je hun vertrouwen en hoe kun je hen nog beter helpen? Dit en meer leer je in deze workshop, waarin je zelf aan de slag gaat met het toepassen van online nudges. Dit zijn kleine aanpassingen die een groot effect hebben, gebaseerd op inzichten uit de psychologie. Arjen neemt ons mee in de 15 meest succesvolle online nudges voor jouw website, zodat bezoekers jouw website beter gaan gebruiken. Je gaat naar huis met een flinke lijst vol verbeterideeën voor je website.

Per deelsessie geldt een maximum aantal deelnemers. Na inschrijving ontvang je binnenkort een link om je aan te melden voor de deelsessies.
Uiteraard is er ook voldoende tijd om te sparren en kletsen met collega’s en sluiten we de dag af met een gezellige netwerkborrel. We zien je graag op 11 februari!

Inschrijfvoorwaarden

Inschrijven is mogelijk tot 1 februari 2025. Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Overige bibliotheekorganisaties betalen € 58,00. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kun je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen binnen een week voor de bijeenkomst brengen wij € 38,00 annuleringskosten in rekening aan de bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland. Overige organisaties betalen de volledige deelnamekosten. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Bij een teveel aan inschrijvingen kunnen wij maximaal twee deelnemers per organisatie toelaten. De bijeenkomst is met name bestemd voor bibliotheekorganisaties uit Noord- en Zuid-Holland. Zij krijgen daarom voorrang bij plaatsing. Voor vragen over inschrijvingen, neem contact op met evenementen@probiblio.nl