Webinar ‘Maak jouw website nóg digitaal toegankelijker!’

Event Marketing
Gepubliceerd op 06 mei 2024

De bibliotheek is er voor iedereen. Natuurlijk wil je dat iedereen ook goed gebruik van de website kan maken, ook mensen met een functiebeperking. Hoe zorg je ervoor dat je webcontent Digitaal Toegankelijk is? Daarover leer je meer in dit webinar.

Datum:
25 juni 2024
Tijd:
10:00 – 12:00
Locatie:
Online via MS-Teams
Kosten:
Kosteloos voor bibliotheekorganisaties in NH en ZH vanwege subsidies, overige organisaties betalen € 37,50.
Aantal deelnemers:
nvt
Deadline:
Inschrijven vóór 18 juni

Voor wie?

Bibliotheekmedewerkers marketing in Noord- en Zuid-Holland.

Programma

Nadat we hebben stilgestaan bij het belang van een toegankelijke website, krijg je handvatten om online content (nóg) toegankelijker te maken. Jules Ernst (expert Digitale Toegankelijkheid) geeft tips hoe je dit efficiënt voor elkaar krijgt, aan de hand van bibliotheeksites. Daarnaast deelt Yvette van Probiblio haar inzichten en ervaringen die zijn opgedaan tijdens het digitaal toegankelijker maken van de Probiblio website.
Na dit webinar weet je:

  • Waarom digitale toegankelijkheid belangrijk is voor jouw bibliotheek
  • Waar je op moet letten bij webcontent
  • Hoe je jouw webcontent digitaal toegankelijk maakt
  • En ontdek je hoe belangrijk het is om kleine stappen te zetten, die dragen allemaal bij aan een groter geheel.

Tip/oproep: Tijdens het webinar is er ruimte om de content van enkele webpagina’s door Jules Ernst te laten checken op digitale toegankelijkheid. Wil jij de content van een webpagina van jouw bibliotheek laten checken door een expert? Dan is dit je kans. Stuur de URL naar mbeuze@probiblio.nl en wie weet krijg jij gouden tips om de pagina te verbeteren.

Inschrijfvoorwaarden

Inschrijven is mogelijk tot 18 juni 2024. Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Overige bibliotheekorganisaties betalen € 37,50. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kun je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen binnen een week voor de bijeenkomst brengen wij € 37,50 annuleringskosten in rekening aan de bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland. Overige organisaties betalen de volledige deelnamekosten. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Bij een teveel aan inschrijvingen kunnen wij maximaal twee deelnemers per organisatie toelaten. De bijeenkomst is met name bestemd voor bibliotheekorganisaties uit Noord- en Zuid-Holland. Zij krijgen daarom voorrang bij plaatsing.