Communicatietoolkit Ledenwerving

Toolkit Marketing
Gepubliceerd op 12 oktober 2023

Wil jij nieuwe bezoekers aantrekken en leden werven? Maak dan gebruik van deze communicatietoolkit om een ledenwervingscampagne op te starten.

Communicatietoolkit Ledenwerving

Goed om te weten: alle middelen zijn aanpasbaar en tijdloos te gebruiken!

Alle middelen in de toolkit zijn flexibel te gebruiken. Als je de open bestanden download, kun je er zelf mee aan de slag en beeld of tekst aanpassen waar nodig. Kies de beelden en woorden (kinderboek, e-book, cursus, etc.) die passen bij je doelgroep en laat een heel jaar door zien wat jouw bieb allemaal te bieden heeft.

Je kunt in de titel het woord ‘prikkelen’ vervangen door ‘verrassen’, ‘inspireren’ of iets anders. Op flyers en posters vervang je het algemene logo van de bibliotheek voor je eigen logo en kun je eventueel een QR-code toevoegen. In de online-uitingen kun je de teksten in de knop aanpassen naar ‘Kom langs’ of ‘Word lid’ en een link toevoegen naar je website. In de toolkit vind je onder het kopje social media een aantal voorbeelden.

Monitoren campagne

Het is belangrijk om te monitoren wat voor effect de inzet van de communicatiemiddelen heeft, zodat waar nodig bijgestuurd kan worden en achteraf duidelijk is welk effect de inspanningen hebben gehad. Wil je advies of hulp bij het evalueren van je campagne? Neem dan contact op met onze marketeers via marketingadvies@probiblio.nl.

We zijn benieuwd wat je van deze toolkit vindt en hoe je het gaat inzetten. Laat je het ons weten? We denken graag met je mee om nog meer bezoekers en leden te werven. Bij vragen/opmerkingen kun je contact opnemen met marketingadvies@probiblio.nl.

Alle diensten van Probiblio voor jouw bibliotheek op een rij!!