Advies Online marketing

Dienst Marketing
Gepubliceerd op 04 september 2023

Online marketing is een essentieel onderdeel van een sterke marketingstrategie. Probiblio biedt bibliotheken de tools, kennis en ondersteuning om hun online marketingactiviteiten te professionaliseren en laten aansluiten op hun strategische doelen.

Wat omvat online marketing?

Online marketing beslaat diverse kernactiviteiten, waaronder:

  • Het bepalen van online doelen binnen het strategisch marketingplan.
  • Het kennen en targeten van je doelgroep.
  • Het monitoren en bijsturen op KPI’s en marketingdata.
  • Social media marketing (organisch en betaald).
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO).
  • Content marketing en digital advertising.

Hoe helpen wij jou?

We bieden:

  • Workshops op het gebied van SEO, social media, en analytics.
  • Kennisdeling via onze corporate kanalen, inclusief praktische tips en herkenbare voorbeelden.
  • Analytics en data
    • Samen met partners (div. lokale bibliotheken, POI’s en de KB) werken we aan een ideale inrichting van de nieuwe analytics-tool Matomo.
    • We delen kennis over het werken met analytics-tools, inclusief praktische voorbeelden van hoe je marketingdata kunt gebruiken om bij te sturen en te monitoren.

Naast workshops bieden we ruimte voor persoonlijk advies, afgestemd op specifieke vragen of uitdagingen.

Alles over advies online marketing

Blog
Marketing

Getest door onze marketeers: AI-tool Midjourney

Blog
Marketing

Wat los je op met AI? Een verkenning van onze marketeers

Blog
Marketing

6 social media tips om jouw bibliotheek online op de kaart te zetten

Blog
Marketing

Terugblik inspiratiesessie Positionering & Employer Branding: het vertellen van je eigen verhaal

Blog
Praktijkvoorbeeld
Marketing

Internal branding: tips uit de praktijk

Blog
Praktijkvoorbeeld
Marketing

DOK over Merkpositionering: “Begrijpelijke taal is de succesfactor”

Alle diensten van Probiblio voor jouw bibliotheek op een rij!!