Advies Optimale klantbeleving

Dienst Marketing
Gepubliceerd op 21 september 2023

Een consistente en positieve klantbeleving is de sleutel tot het binden van bezoekers aan jouw bibliotheek. Probiblio helpt bibliotheken om niet alleen  te denken áán de klant maar vooral te denken vánuit de klant. Zo worden klantbehoeften écht het uitgangspunt voor klantgerichte dienstverlening.

Wat biedt Probiblio?

Wij ondersteunen bibliotheken met een praktische aanpak om de klantbeleving te verbeteren, zodat klanten graag en vaker terugkomen. Onze dienstverlening richt zich op het stimuleren van klantgericht denken en het vertalen van inzichten naar concrete stappen. Hiermee streven we naar meer o.a. meer herhalingsbezoeken en een hogere tevredenheidsscore.

  • Inspiratie en kennisdeling
    We bieden bibliotheken de tools en inzichten om klantbeleving systematisch aan te pakken. Denk aan:

    • Klantreissessies als tool om (samen met collega’s) het klantgericht denken en werken aan te zetten.
    • Inspirerende voorbeelden en best practices uit de bibliotheeksector en daarbuiten.
    • Tips en adviezen voor het versterken van klantgericht werken in de hele organisatie.
  • Concrete stappen naar verbetering
    Samen identificeren we verbeterpunten en prioriteiten, zodat jouw bibliotheek direct aan de slag kan met:

    • Het verhogen van klanttevredenheid en loyaliteit.
    • Het creëren van een consistente ervaring (die aansluit op de merkwaarden die je wilt uitdragen), van eerste contact tot terugkerend bezoek.
    • Het structureel denken en handelen vanuit de klant
  • Organisatieadvies
    Probiblio ondersteunt met advies en begeleiding bij het integreren van klantgerichtheid in de dagelijkse praktijk, inclusief de samenwerking tussen afdelingen zoals marketing en frontoffice.

Waarom kiezen voor deze ondersteuning?

  • Versterk de binding met leden en bezoekers door hen centraal te stellen in alle processen.
  • Zorg voor een herkenbare en positieve ervaring bij elk contactmoment.
  • Maak van jouw bibliotheek een plek waar klanten graag terugkomen.

Voor wie is deze dienstverlening bedoeld?
Deze dienstverlening is gericht op:

  • Marketing- en communicatiemedewerkers (MarCom).

Neem contact met ons op om te ontdekken hoe Probiblio jouw bibliotheek kan helpen bij het realiseren van een optimale klantbeleving.

Alles over advies optimale klantbeleving

Project
Publieksservice
Marketing
HR en vrijwilligers

Mystery guest onderzoek

Blog
Marketing

5 tips om (nóg) beter vindbaar te worden in zoekmachines

Blog
Marketing

De employee journey van de bibliotheekmedewerker – kansen voor verbetering

Blog
Interview
Praktijkvoorbeeld
Strategie en beleid
Marketing

Zó implementeerde Bibliotheek AanZet CRM in de organisatie

CRM
Interview
Praktijkvoorbeeld
Marketing

Implementatie CRM in de praktijk bij Bibliotheek de Groene Venen

CRM
Interview
Praktijkvoorbeeld
Marketing

Bibliotheek Zuid-Kennemerland over CRM in de praktijk

Alle diensten van Probiblio voor jouw bibliotheek op een rij!!