Doelgroepgericht denken

Dienst Marketing
Gepubliceerd op 13 februari 2025

Elke bezoeker komt met een uniek verhaal, specifieke interesses en persoonlijke behoeften naar de bibliotheek. Door doelgroepgericht te denken en werken, kan jouw bibliotheek haar aanbod, collecties en programma’s optimaal afstemmen op wat bezoekers echt nodig hebben. Dit leidt tot een betere service, een efficiëntere inzet van middelen, meer betrokkenheid en hogere klanttevredenheid.

Als marketeer in de bibliotheek wil je precies weten wie je doelgroepen zijn en hoe je hen effectief bereikt. Probiblio biedt advies en ondersteuning op strategisch, tactisch en operationeel niveau, zodat je je marketing- en communicatieplannen kunt afstemmen op de specifieke behoeften en interesses van jouw publiek.

Samen helpen we je focus aan te brengen, scherpe keuzes te maken en doelgerichte plannen op te stellen. Of je nu een marketingstrategie wilt ontwikkelen, campagnes wilt optimaliseren of beter inzicht wilt krijgen in je doelgroepen: wij staan klaar om jouw marketinginspanningen naar een hoger niveau te tillen.

Wat bieden we?

  • Marketingstrategie Het opstellen of aanscherpen van een marketingstrategie via formats, adviestrajecten, leergangen of 1-op-1 begeleiding.
  • Klantsegmentatie Advies en kennisdeling over klantsegmentatie, inclusief het gebruik van Mosaic-data en analyses om inzicht te krijgen in jouw doelgroep en gerichte acties te ondernemen.
  • Contentmarketing Inspirerende webinars, praktische workshops en adviestrajecten die helpen om krachtige en relevante content te creëren en verspreiden.
  • Marketingcampagnes We bieden we ondersteuning voor de landelijke campagnes.

Met onze ondersteuning kan jouw bibliotheek haar aanbod beter laten aansluiten op de gemeenschap, wat resulteert in meer impact en een sterkere verbinding met de doelgroep.

Alle diensten van Probiblio voor jouw bibliotheek op een rij!!