Landelijke campagnes: communicatietoolkits en effectmetingen
De samenwerkende Provinciale Ondersteuningsinstellingen (POI’s) bieden extra ondersteuning in de vorm van een communicatietoolkit en effectmeting voor landelijke campagnes. Hieronder lees je waar je de campagnes kan vinden en de materialen kan bestellen.
Om bibliotheken extra te ondersteunen, stellen de samenwerkende POI’s voor de vier landelijke CPNB focuscampagnes een toolkit samen. Hiermee willen we bibliotheken tijd en kosten besparen. Maar tegelijkertijd ook het merk van de Bibliotheek versterken.
- Kinderboekenweek, ontwikkeld door Rijnbrink. Contact: Janneke Bloemheuvel
- Heel Nederland Leest, ontwikkeld door Probiblio. Contact: Karlijn van Oirschot
- De Nationale Voorleesdagen, ontwikkeld door Cubiss, BiSC, Zeeland. Contact: Renée de Kruif
- Boekenweek van Jongeren, ontwikkeld door Fers, Biblionet Groningen, Biblionet Drenth. Contact: boekenweekvanjongeren@fers.nl
Inhoud toolkits
De toolkits bevatten onder andere een communicatieplan, voorbeeldteksten, ideeën voor programmering, on- en offline materialen deels in de landelijke huisstijl van bibliotheken en een effectmeting (met handleiding).
Verspreiding
De toolkits zijn beschikbaar in de contentkalender van de Biebtobieb-groep Marketing & Communicatie. Meld je aan voor updates van deze Biebtobieb-groep, zodat je altijd op de hoogte blijft. De toolkits worden ook verstuurd via de de VOB-nieuwsbrief (speciaal voor marketing & communicatie). Voor materiaal en informatie met betrekking tot andere landelijke CPNB campagnes, zoals de Boekenweek en Zomerlezen, verwijzen we naar CPNB.