Leergang merkpositionering
Stevig aan de slag met het sterke merk van jouw bibliotheek? Dan is de leergang merkpositionering misschien wel iets voor jou. In drie sessies voor waarin je als MarCommer, samen met afgevaardigden uit je bibliotheek aanwezig bent, leer je hoe je samen met je collega’s je merk kunt laten opleven in jouw bibliotheek.
- Startdatum:
- In overleg
- Doorlooptijd:
- Drie maanden, startdatum nog onbekend. Bij voldoende inschrijvingen wordt de leergang op passende termijn gestart.
- Tijdsinvestering:
- 2.5 uur per sessie, advies 2 of 3 deelnemers per bibliotheek. Tussentijdse opdrachten en uitwerking strategie afhankelijk van wat de bibliotheek al heeft gedaan. Schatting: 20-40 uur.
- Aantal deelnemers:
- Maximaal 10 bibliotheken
- Deadline:
- 01 oktober 2023
De landelijke merkpositionering en merkstrategie voor bibliotheken is in samenwerking met de VOB ontwikkeld en gecommuniceerd naar directeuren en MarCom-collega’s uit het bibliotheeknetwerk. Om bibliotheken te ondersteunen bij het toepassen van deze strategie en te laten zien hoe een sterk merk ook lokaal werkt, bieden we een leergang aan. Deze leergang bestaat uit 3 praktische workshops, waarin we bibliotheken begeleiden bij het vertalen van de landelijke merkstrategie naar hun eigen lokale situatie.
In de workshops ga je concreet aan de slag met de merkimplementatie van jouw bibliotheek. Onder de deskundige leiding van Lara Molendijk (Brand Consultant New Growth Strategies) en Karlijn van Oirschot (Marketingadviseur Probiblio) leer je hoe je de positionering van jouw organisatie op succesvolle wijze overbrengt op collega’s, bezoekers en stakeholders. Naast de geboden theorie en inspiratie krijg je ook handige tips en methoden om goed door vertalen naar de lokale eigen situatie. Ook zorg je voor een gezamenlijke aanpak om alle collega’s actief te betrekken bij het opbouwen van je merk en hoe deze te borgen. Aan elke sessie in de leergang is een opdracht gekoppeld, uiteraard wel afhankelijk wat er al ligt per bibliotheek. Dit om met de theorie aan de slag te gaan en in de volgende sessie te bespreken. We zorgen voor voldoende tijd tussen de sessies. Na het doorlopen van deze leergang heb je per bibliotheek een scherpe merkvisie van jouw organisatie en weet je hoe je hier intern draagvlak voor creëert.
De leergang bestaat uit 3 sessies van 2,5 uur en de doorlooptijd is circa 3 maanden. Er zijn geen kosten verbonden voor de bibliotheken in Noord-Holland en Zuid-Holland. Heb je interesse? Meld je dan aan bij kvoirschot@probiblio.nl. Bij voldoende inschrijvingen wordt de leergang gestart.
Voor wie?
Marketing- en communicatiespecialisten, directie/MT, HR.