Mystery guest onderzoek
Hoe klantgericht is jouw bibliotheek? Het mystery guest onderzoek kijkt vanuit klantperspectief naar de bibliotheek: hoe wordt een bezoek aan de bibliotheek ervaren en hoe klantgericht is deze bibliotheek?
Aan de hand van een aantal cases met alledaagse situaties bezoeken mystery guests verschillende bibliotheekvestigingen. Daarbij gaan we uit van gemiddeld 6 vestigingen per bibliotheek en 3 bezoeken per vestiging. Na elk bezoek vullen zij een vragenlijst in en geven ze antwoord op vragen als: wat zou beter kunnen? Wat moet absoluut behouden blijven? Deze analyses worden samengevoegd naar een bibliotheek specifieke rapportage met conclusies en aanbevelingen.
Na afronding van het mystery guest onderzoek gaan onze adviseurs graag in gesprek per bibliotheek om te bekijken hoe ze de onderzoeksresultaten kunnen omzetten naar een verbeterde klantervaring op de bibliotheekvloer.
We voerden dit onderzoek al voor 15 bibliotheken uit in 2023 en 2024. De resultaten hiervan zijn gedeeld via de artikels:
- Mystery guests geven bibliotheken een 8,9
- Uitkomst mystery guest-onderzoek: bibliotheken kunnen nog een stapje extra doen
Voor wie?
Marketeers, in combinatie met een front-office manager, klantenservice manager of HR-collega.
- Startdatum:
- 1 januari 2025
- Doorlooptijd:
- Dit project loopt van Q1-Q2. Nadere planning en inschrijfvoorwaarden volgen
- Locatie:
- In overleg
- Tijdsinvestering:
- Onderzoeksfase: Ca. 12 uur Aan de slag met uitkomsten: ureninzet verschilt per bibliotheek.
- Kosten:
- Geen
- Aantal deelnemers:
- Er is beperkt plek. Neem bij interesse contact op